![influencere](/contentassets/913799eb99c04d6fb3be296d096e6ffd/influencere-.jpg?factor=2&quality=90)
NHH-ere i debatt om influencere
Torsdag deltar en rekke NHH-ere i debatt om den innflytelsesrike nye yrkesgruppen; "influencerne". Debatten foregår på Bergen Offentlige Bibliotek.
Influencere - innflytelsesrike bloggere, instagrammere eller youtubere – som ofte henter inntekter fra å dele sponset innhold – har kolossal appell hos følgerne. Dermed også hos markedsførerne. Hvorfor blir influencere så populære?
![Thea BOlstad](/contentassets/7c3b6712ae9a478cb5cae86a25ea4747/thea__thea.jpg?width=430&factor=2&quality=90)
Tar de ansvar for budskapet de sender ut til tusenvis av unge følgere? Er de velmenende opinionsledere eller rene markedsføringskanaler?
I regi av Forskningsdagene i Bergen, arrangerer NHH debatten torsdag 27. september på Bergen Offentlige Bibliotek.
I debatten om influencere, møter du den prisbelønte United Influencer-bloggeren og NHH-studenten Thea Bolstad (21), som startet opp My Little Kitchen som 15-åring. Sammen med henne skal forskere fra NHH og eksperter på digital synlighet diskutere med hverandre og publikum den nye, viktige profesjonen: Influencer.
PANEL:
- Thea Bolstad, NHH-student og prisbelønt blogger i United Influencers med My Little Kitchen
- Atferdsøkonom Mathias Ekstrøm. Forskningssenteret FAIR ved NHH
- Professor Tor Wallin Andreassen. Leder for Senter for tjenesteinnovasjon ved NHH
- Linn-Therese Vigsø-Holsen, utdannet ved NHH, tidligere seniorrådgiver digital strategi i Synlighet, nå digital markedsfører i Sbanken
Ordstyrer:
Liv Skotheim, Bergens Tidendes debattleder og sosiale medier-ekspert
Tid og sted:
Bergen offentlige bibliotek 27. september kl. 19:00. Gratis inngang