NHH-ere i debatt om influencere
Torsdag deltar en rekke NHH-ere i debatt om den innflytelsesrike nye yrkesgruppen; "influencerne". Debatten foregår på Bergen Offentlige Bibliotek.
Influencere - innflytelsesrike bloggere, instagrammere eller youtubere – som ofte henter inntekter fra å dele sponset innhold – har kolossal appell hos følgerne. Dermed også hos markedsførerne. Hvorfor blir influencere så populære?
Tar de ansvar for budskapet de sender ut til tusenvis av unge følgere? Er de velmenende opinionsledere eller rene markedsføringskanaler?
I regi av Forskningsdagene i Bergen, arrangerer NHH debatten torsdag 27. september på Bergen Offentlige Bibliotek.
I debatten om influencere, møter du den prisbelønte United Influencer-bloggeren og NHH-studenten Thea Bolstad (21), som startet opp My Little Kitchen som 15-åring. Sammen med henne skal forskere fra NHH og eksperter på digital synlighet diskutere med hverandre og publikum den nye, viktige profesjonen: Influencer.
PANEL:
- Thea Bolstad, NHH-student og prisbelønt blogger i United Influencers med My Little Kitchen
- Atferdsøkonom Mathias Ekstrøm. Forskningssenteret FAIR ved NHH
- Professor Tor Wallin Andreassen. Leder for Senter for tjenesteinnovasjon ved NHH
- Linn-Therese Vigsø-Holsen, utdannet ved NHH, tidligere seniorrådgiver digital strategi i Synlighet, nå digital markedsfører i Sbanken
Ordstyrer:
Liv Skotheim, Bergens Tidendes debattleder og sosiale medier-ekspert
Tid og sted:
Bergen offentlige bibliotek 27. september kl. 19:00. Gratis inngang