Bedrifter konkurrerer om å profilere seg ved NHH
Rekordmange bedrifter ønsker å profilere seg overfor NHH-studentene. Karrieredagene har aldri hatt så stor pågang fra næringslivet. Omsetningen ligger i millionklassen.
Årets Karrieredager ved NHH starter mandag 9. september og strekker seg over fire dager. I fjor deltok 87 bedrifter på Karrieredagene. I år kommer 115 bedrifter fra mange forskjellige bransjer.
Og selskapene møter fulle auditorier og en aula fylt til trengsel. I underkant av 1000 studenter har meldt seg på kurs og foredrag.
– De fleste helt stappfulle, sier leder Erlend Solhaug Myklebust.
Myklebust er overveldet over responsen fra bedriftene. Omsetningen ligger nå i millionklassen, ifølge Karrieredagene, der studentene jobber frivillig. Overskuddet fra arrangementet går til oppussing av lokaler, investeringer av ny teknologi, idrettslag, bistand og til over 100 ulike grupper og ved skolen.
Noe av det viktigste som skjer under Karrieredagene er populærforedrag og noe som kalles Business Battle.
– Dette har aldri skjedd før. I et av de største auditoriene ved NHH, skal bedrifter pitche inn hvorfor NHH-studentene skal velge nettopp dem. Men dette blir utfordrende for bedriftene. De får bare 30 sekunder på seg, sier Myklebust.
To av arrangementene som ble fulltegnet med en gang var aksjekurset med Karl Oscar Strøm fra Pareto Securities og et live jobbintervju som Deloitte gjør med en student, Jarand Lid Trøen, som er godt kjent i studentmiljøet.
– I år er har vi også med oss NHH-professor emeritus Victor Norman og Hans Geelmuyden.
- 9. september kl. 14:15: Live jobbintervju i NHHs aula
- 11. september kl. 14:15: Aksjekurs med Karl Oscar Strøm (Pareto) i NHHs aula
- 12. september kl. 12:15: Populærforedrag av bl. a. Victor Norman og Business Battle i Aud Max