FOOD 2024 Tradisjonelle vs. egne merkevarer: Et konkurranse- eller forbrukerspørsmål?
Årets viktigste konferanse om dagligvaremarkedet!
- Time
- Fee
- Kr 1100
- Place
- Scandic Solli Hotel
- Kalender
- Add to my calendar
Årets viktigste konferanse om dagligvaremarkedet!
Kundene kjøper First Price, Prima og Xtra, i dyrtid er billigere produkter viktige for kundene. Men billige egne merkevarer påvirker jo også de tradisjonelle merkevarene. Blir Stabburet leverpostei billigere med mindre egne merkevarer i hyllene? Blir kundene mer fornøyd?
Og nå midt i alt dette, så er prisbildet fremover uklart, og bransjen prøver nye måter å stagge kostnadsveksten på.
Alt dette skal vi adressere når vi møtes igjen til FOOD-konferanse 13. mars på Scandic Solli hotell i Oslo. Her prøver vi å gi noen svar:
Til å svare på dette inviterer FOOD forskere, eksperter og næringsliv på scenen. Konferansier er Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt Geir Mikalsen, NHH.
Program | |
---|---|
09.15-10.00 |
Makrobildet styres av mikrobildet – og det ene vi kan spare på, er mat
|
10.00-10.30 |
Pause |
10.30-11.30 |
Dagligvaren, hva er status, hva skjer videre?
|
11.30-12.30 |
Lunsj |
12.30-13.50 |
Merkevaren – Private merker – Hvor blir forbrukeren av?
|
13.50-14.10 |
Pause |
14.10-15.00 |
Open AI – Chat GPT – og dagligvaren
|
NHHs årlige konferanse FOOD retter seg mot deg som er sulten på ny kunnskap, enten du jobber i bransjen, i forvaltningen, i politikken eller bare skal ut og handle. Forskere, bransjeeksperter og sentrale bransjeaktører gir deg en bedre forståelse for utviklingen i verdikjeden for mat og konkurransesituasjon lokalt, nasjonalt og internasjonalt, og diskuterer fremtidsutsikter for dagligvarehandelen.
Spørsmål? Kontakt konferansekoordinator Cecilie Prestø-Lauvås
Slik behandler vi personopplysninger i forbindelse med FOOD-konferansen (PDF 63 kb)