Markedsføring og merkevareledelse
Utvikling av sterke merker er nøkkelen til å oppnå konkurransefortrinn og langsiktig lønnsomhet for produkter (varer og tjenester), bedrifter og organisasjoner.
Spesialiseringen i markedsføring og merkevareledelse gir deg inngående og forskningsbasert kunnskap om markedsføring, kundeatferd, innovasjon og merkevareledelse. Sentralt i faget er nye digitale verktøy, nye delingstjenester/delingsplattformer og «Big data».
Å forstå forbruker- og konkurrentadferd er essensielt for bedrifter og organisasjoner. Innsikt om kunder og konkurrenter gir grunnlag for å utvikle gode strategier, optimal markedsposisjonering og effektive markedsføringstiltak.
Karrieremuligheter
Profilen passer for deg som ønsker en karriere i konsulentbransjen, eller i et stort selskap eller departement. Den passer også for deg som vil jobbe i markedsavdelingen i en bedrift eller organisasjon, for eksempel som produktsjef, brand manager, markedsanalytiker eller markedssjef.
Undervisning
Undervisningen foregår på engelsk. Se fullstendig beskrivelse på de engelske sidene.
Om studiet
- Studiepoeng
- 120
- Grad
- Master i økonomi og administrasjon - siviløkonom