IT-brukerstøtte

IT-brukerstøtte

Informasjon om og hjelp med NHHs IT-tjenester.

IT brukerstøtte NHH

  • Brukernavn og passord

    Brukernavn og passord

    Brukernavn

    For alle innloggingstjenester bruker du e-postadressen som er knyttet til konto din.

    Student/ansattnummeret brukes til å sjekke hva e-postadressen din er og å resette passordet ditt.

    Formatet på student/ansattnummeret og e-postadresse: 

    Studenter:

    Ansatte:

    Sjekk hva e-postadressen din er

    Passord

    Du har det samme passordet på tvers av alle IT-tjenester ved NHH. Dersom du er ny student må du opprette et passord før du kan logge inn. Har du glemt passordet ditt er du nødt til å endre det.

    Passordet du oppretter må tilfredstille følgende krav:

    • inneholde minst 12 tegn.
    • inneholde både små og store bokstaver.
    • inneholde enten et tall eller et spesialtegn (! # & og lignende).
    • kan ikke inneholde unormale bokstaver (æ, ø og å).

    For best mulig sikkerhet anbefaler vi følgende:

    • Velg et annet passord enn det du benytter på andre plattformer.
    • Velg et passord som er vanskelig å gjette.
    • Bruk en passordhåndterer for å generere og ta vare på passordene dine.

    Dette er eksempel på et sterkt passord:

    Ein kar kann s10rre ut-over fjorden

    Opprett / endre passord

  • Wi-Fi

    Wi-Fi

    Studenter og ansatte

    Er du student eller ansatt ved NHH kan du ta i bruk Eduroam. Du logger på med e-postadressen som er knyttet til din NHH-konto og det samme passordet som du bruker på alle andre IT-tjenester ved NHH.

    Dersom du har vært koblet til Eduroam utenfor NHH må du muligens glemme nettverket og tilhørende sertifikater for å koble til. For ytterligere instruksjoner se vår brukerveiledning.

    Brukerveiledning for eduroam

    Gjester

    Gjester kan benytte seg av NHH/AFF Guest. For å koble seg til må man opprette en bruker. Det gjøres ved å velge nettverket, åpne nettleseren og velge alternativet for å opprette bruker. Tilgangen varer i fem dager og kan fornyes ved å opprette en ny bruker.

  • Adgangsbrikke

    Adgangsbrikke

    SLIK FÅR DU ADGANGSBRIKKE

    For å få tilgang til lesesalene og enkelt kunne ta i bruk printerne på skolen trenger du en adgangsbrikke. Denne kan hentes hos IT-brukerstøtte ved Servicesenteret i åpningstidene mandag-fredag 08.00-15.45 (sommertid 08.00-15.00 fra 15. mai til og med 14. september)

    PINKODE

    Utenfor NHHs åpningstider må du benytte deg av en pinkode for å komme inn på skolens områder. Dette gjelder ukedager før 07.00 og etter 17.00, og i helger. Pinkoden fikk du tilsendt på mail da du begynte på NHH.  Dersom du har glemt denne kan du endre pinkoden selv i Studentweb under «Min profil»

    Mistet adgangsbrikken?

    Hvis du mister adgangsbrikken din må du kjøpe en ny hos Servicesenteret. Dette koster kr 200. Din gamle brikke blir deaktivert når du får en ny.

    Merk at når du får ny adgangsbrikke må du koble den til printerkontoen din på nytt.

    Du finner all informasjon om printere på IT-avdelingens serviceside i SharePoint

  • Digitalt studentbevis

    Digitalt studentbevis

    FÅ TILGANG TIL studentbevisET

    NHH benytter seg av digitalt studentbevis. Last ned appen, Studentbevis+ / Student ID+, til din mobil. Logg deretter inn via Feide med brukernavn og passordet du benytter for alle NHHs IT-tjenester.

    For at det digitale studentbeviset skal være gyldig må du ha betalt semesteravgift, registrert dine kurs i studentweb og registrert et bilde av deg selv. Merk at det kan ta opp til to døgn før bildet vises i studentbevisappen.

    Slik registerer du bilde til studentbevisET

    1. Last ned applikasjonen Power Apps til din mobil.

    2. Logg inn med student-e-post og tilhørende passord.

    3. Trykk på PhotoBox. Dersom PhotoBox ikke kommer opp kan du trykke på teksten øverst i venstre hjørne og velge All Apps fra nedtrekksmenyen.

    4. Følg instruksjonene på skjermen.

    5. Bildet må være et portrett av deg selv med hode, nakke og skuldre klart synlige mot en nøytral bakgrunn.

    6. Husk å trykke upload picture når du har valgt et bilde.

    7. Ønsker du å endre bildet kan du laste opp et nytt.

    Mangler du bilde på studentbevis-appen?

    Dersom bildet ditt ikke er synlig på studentbevis-appen må du først forsikre deg om at det har gått 48 timer siden du tok bilde. Deretter kan du forsøke å logge ut og inn, eller ta et nytt bilde. Hvis du fortsatt opplever problemer kan du ta kontakt med oss på helpdesk@nhh.no. Husk å legge ved ditt studentnummer.

    Les mer om studentappen ho Sikt

Studenter og ansatte finner mer på NHH IT Servicedesk i Microsoft 365.

Kontakt

Telefon
+47 55 95 95 57
E-post
helpdesk@nhh.no

Åpningstider 
IT-brukerstøtte for studenter i Servicesenteret

Mandag - fredag

 08:00-15:45