DII resultater 2023
Digitalisering er viktig i en tid hvor kundene enten ikke kan eller vil oppsøke tjenesteytere som leger, butikker, bibliotek, gallerier, konserter, eller skoler. Da må de komme til kundene.
DII er en av tre delindekser i NII - Norsk Innovasjonsindeks, og handler om hvorvidt kundene opplever kundefronten som digital, i hvilken grad de bruke de digitale løsningene og om de opplever bedriftene som innovative i sine digitale løsninger.
- I hvilken grad vil du beskrive XYZs produkter og tjenester som digitale?
- I hvilken grad anvender du digital teknologi når du kjøper og benytter deg av det XYZ tilbyr?
- I hvilken grad forbinder du XYZ med avanserte digitale teknologier?
DIGITAL INNOVASJONSINDEKS 2023 |
||
---|---|---|
1. Tesla | 84,1 | |
2. Vipps | 82,7 | |
3. Tise | 79,7 | |
4. Sbanken | 79,3 | |
5. Airbnb | 78,6 | |
6. Oda | 78,5 | |
7. Tibber | 78,4 | |
8. Netflix | 77,3 | |
9. Hyre | 77,2 | |
10. Komplett | 76,7 | |
11. Finn.no | 76,1 | |
12. Farmasiet.no | 75,5 | |
13. Foodora | 73,6 | |
14. Ice | 73,2 | |
15. Sparebank1 | 73,1 | |
16. Altibox | 71,7 | |
17. Talkmore | 71,5 | |
18. Zalando | 71,3 | |
19. T-We | 71,1 | |
20. DNB | 70,6 | |
21. Norwegian | 70,3 | |
22. Easee | 70,2 | |
23. Telenor Mobil | 70,1 | |
24. Skatteetaten | 69,0 | |
25. Onecall | 68,8 | |
Lurer du på hvordan din bedrift gjør det på rangeringen? |
© 2023 NII/NHH
Innovasjonsevne |
|
---|---|
100-75 | |
74-65 | |
64-60 | |
59-50 | |
49-45 | |
44-40 | |
39-0 |