Innovasjonsledelse - hvordan lykkes med innovasjon i etablerte virksomheter?
Innovasjonsledelse og nettverksbygging
Om studiet
- Studiepoeng
- 7,5
- Grad
- På masternivå
Virksomheter i både privat og offentlig sektor står overfor store omstillings- og innovasjonsutfordringer for å tilpasse seg endrede rammebetingelser. Sentrale drivkrefter er digitalisering og teknologiutvikling, endret kunde- og brukeratferd, og økt oppmerksomhet rettet mot bærekraft og innovasjon. For å oppnå vellykket omstilling og stimulere til innovasjon må virksomheter utfordre etablerte forretningsmodeller og praksiser som er forankret i organisasjonskultur.
Emnet vil ha en helhetlig tilnærming og integrere elementer fra ulike fagområder som strategi, organisasjonsteori, innovasjon og ledelse. Den faglige og pedagogiske tilnærmingen skal tilsammen skape relevans, dybdeforståelse og innsikt i sammenhenger mellom de tema som belyses, og hvordan disse påvirker virksomheter på disse områdene.
Emnet består av tre studiesamlinger.
Målgruppe
Emnet er primært ment for ledere, fagpersoner og beslutningstagere som har ansvar for utvikling av virksomheten, både forretningsmessig og organisatorisk.
Om studiet
- Studiepoeng
- 7,5
- Grad
- På masternivå
Verdt å vite
- Emne som går over ca. 4 måneder
- Samlingsbasert og tilrettelagt for deg som er i full jobb
- Du søker opptak på nettsiden til de ulike bedriftene