Strategisk design for innovasjon - Design Thinking
Lær hvordan du utvikler nye produkter, tjenester og forretningsmodeller. Innovasjonsemnet er et samarbeid mellom Universitetet i Bergen og Norges Handelshøyskole.
Om studiet
- Studiepoeng
- 30
- Grad
- På masternivå
- Studiestart
- Høst 2025
Design Thinking er en praktisk, prototypedrevet metode for innovasjon, som kjennetegnes av å møte organisatoriske utfordringer med en strategisk og kreativ tilnærming. Det er en tverrfaglig metodikk som fusjonerer fagområdene design, teknologi og stategi/organisasjon i et kraftig verktøy for problemløsning.
Emnet har som mål å gi deg kunnskapen som behøves for å lede tverrfaglige innovasjonsprosjekter. Design Thinking passer for alle som er interessert i å videreutvikle sin kompetanse for menneskesentrert, designdrevet innovasjon.
Emnet er casebasert, og studentene jobber i grupper med et reelt case gjennom hele året.
Emnet leveres av Universitetet i Bergen (Innovasjon, teknologi, prototyping, visuell historietelling og representasjon, designtilnærming, designbasert tenking og kreativitet, og empati/brukerfokus) og Norges Handelshøyskole (organisasjon, kultur, teknologisk disrupsjon, ledelse og strategisk tilnærming).
Planlegger du å ta emnet som en del av en Executive Master i Ledelse ved NHH? Ta først kontakt med Lena Vestli for å få vite hvordan studiepoengene (15+15) i Design Thinking kan innpasses i et masterløp hos oss: lena.vestli@nhh.no.
Emner:
NHH: Strategiske, teknologiske og organisatoriske perspektiver på verdiskapende innovasjon
UiB: Designfaglige og teknologiske virkemidler for innovasjon
Om studiet
- Studiepoeng
- 30
- Grad
- På masternivå
- Studiestart
- Høst 2025
VIL DU BLI OPPDATERT ?
Legg igjen epost-adressen din, så kontakter vi deg når studiet er klart til å søkes på.
Vi anbefaler at du ikke registrere deg med yahoo eller hotmail adresse.
Fagemner/moduler
Dette emnet kan inngå i Executive Master i Ledelse.
Les mer om Executive Master i Ledelse
Verdt å vite
- Emnet er et samarbeid mellom NHH og UiB
- Åtte intensive samlinger over et år, totalt 18 dager
- Studieavgift kr 108 000
- Det avlegges 15 studiepoeng hos hver institusjon
- Er dere flere fra samme bedrift som ønsker å gå på emnet?
Ta kontakt for bedriftsavtale.
Har din organisasjon et prosjekt som dere ønsker hjelp med å utvikle?
Design Thinking er på jakt etter caser som våre studenter jobber konkret med gjennom hele studieåret.
Organisasjoner som får vedtatt case får internt foredrag om Design Thinking i egen organisasjon, innsiktsrapport presentert av studenter, idé/konsept presentasjon og fremføring av ferdig løsning.
Vedtatt case koster kr. 80 000. Ta kontakt på epost kari.monsen@nhh.no for informasjon rundt praktisk informasjon. Ønsker du samtale rundt mulig case, ta kontakt med Lars Petter Aase.
Kontakt oss
Oversikt over samlingsdatoer
|
---|