Barnehage- og skolemiljø og ledelse
Har du gjennomført den nasjonale styrer- eller rektorutdanningen og ønsker å utvikle deg videre som leder?
Om studiet
- Studiepoeng
- 15
- Grad
- På masternivå
- Søknadsperiode
- 15. februar - 1. april 2025
- Studiestart
- 10. september 2025 - Bergen
DETTE LÆRER DU
Barnehage- og skolemiljø og ledelse bygger på de utfordringer ledere i barnehager og skoler står ovenfor for å sikre et velfungerende miljø som fremmer mestring, læring og trivsel.
Studiet skal gi deg som er barnehage- og skoleleder kompetansen som er nødvendig for å se muligheter og løse utfordringer, og føre til konkret forbedring og endring ved din skole eller barnehage.
Studiet skal gi kompetanse som er nødvendig for å:
- fremme trygge og gode barnehage- og skolemiljø
- forebygge mistrivsel og krenkelser
- håndtere mistrivsel og krenkelser i egen barnehage eller skole
- utvikle et inkluderende lokalmiljø
Målgruppe
Emnet passer for barnehage- og skoleledere som har gjennomført den nasjonale rektorutdanningen, styrerutdanningen eller tilsvarende program på 30 studiepoeng.
Ta emnet alene eller som en del av en mastergrad
Du velger selv om du vil ta enkeltstående emner eller en hel grad. Executive master i ledelse settes sammen av emner på til sammen 60 studiepoeng, og en avsluttende masteroppgave på 30 studiepoeng.
Les mer om vår Executive Master i Ledelse.
Om studiet
- Studiepoeng
- 15
- Grad
- På masternivå
- Søknadsperiode
- 15. februar - 1. april 2025
- Studiestart
- 10. september 2025 - Bergen
Verdt å vite
- Studiested: Bergen
- Studieplassene er finansiert av Utdanningsdirektoratet og er en del av Utdanningsdirektoratet sitt studietilbud
- Emnet har et omfang på 15 studiepoeng på masternivå, og består av fire samlinger på i alt 11 dager
- Tilbudet er for styrere og assisterende styrere i barnehage, rektorer og andre ledere som jobber i grunnskolen eller videregående opplæring. Ved flere søkere enn studieplasser blir styrere og rektorer prioritert foran andre ledere.
kontakt OSS
Samlingsoversikt
10.09.-12.09.2025 | Fenomen og prosesstilnærming |
19.11.-21.11.2025 | Lederen som fasilitator for psykologisk trygghet |
18.02.-20.02.2026 | Den viktige overgangsfasen, fra barn til elev |
23.04.-24.04.2026 | Workshop med AFF - ledelse i praksis |
08.05.2026 | Innlevering prosjektoppgave |
Ut: 22.05.2026, inn: 05.06.2026 | Ut-og innlevering av caseoppgave |